loading...
بهترین وکیل طلاق و مهریه در مشهد
وکیل مشهد بازدید : 655 چهارشنبه 29 دی 1389 نظرات (0)

چگونه E-mail فارسي بنويسيم

نوشتن Emailبه فارسي و به صورتي كه بتوان براي آن راه حلي كلي و جامع ارائه كرد، تا قبل از آمدنWindows 2000 امكان پذير نبود. براي نوشتن نامه هاي فارسي وChat كردن رايج ترين روش استفاده از زبانPinglish بود(و چه بسا بتوان گفت هست) . در اين روش كلمات فارسي با استفاده از كاراكترهاي انگليسي تايپ مي شدند:

Hale Shoma Khoob ast? در مورد وب سايت هاي فارسي نيز دو روش رايج بود: اول استفاده از فونت هايي كه براي هر سايت مي توانست فرق كند . بنابراين شما براي خواندن يك وب سايت فونت مخصوصش راdownload و نصب مي كنيد و براي سايت ديگر فونت ديگري را و الي آخر.

روش دوم استفاده از سيستمPDF است كه گر چه از نظر نصب فونت و ... مشكلات اولي را ندارد ، ولي به خاطر حجيم بودن فايل ها معمولاً در اينترنت از آن استقبال زيادي نمي شود. در همين روش مي توان به تبديل مطالب به عكس نيز اشاره كرد( البته PDF هم به نوعي همين ساختار است، ولي با امكانات بيشتر ، مثل قابليت جست و جو درون مطالبPDF شده ، امكان گذاردنlink و...). در روش تبديل مطالب فارسي به عكس با استفاده از نرم افزارهاي گرافيكي مطلبي كه در آن نرم افزار و يا جاي ديگر تايپ شده است ، به عكس با فورمت GIF و ياJPG تبديل مي شود . دراين حالت نيز اگر چه حجم فايل ها به اندازه سيستمPDF حجيم نخواهد بود ولي باز هم حجيم بودن مطالب از مشكلات استفاده از آن است.

در حال حاضر با توجه به سيستمUniCode كه شركت مايكروسافت آن را همزمان باWindows 2000 معرفي كرد ، استفاده از زبان فارسي چه در وب سايت ها و چه درemail ها حالتي استانداردتر به خود گرفته است.UniCode كه مخففUniversal Code و به معني كد جهاني است مجموعه اي از بسياري از زبان هاي رايج در دنيا و از جمله فارسي را دارد كه در صورت استفاده از سيستم عامل ويندوز ، ديگر نيازي به نصب فونت بخصوصي وجود ندارد و كافي است روي آن صفحهright click كنيد،Encoding و سپسUTF-8) UniCode)را انتخاب كنيد.

استفاده از سيستمUniCode علاوه بر تمام مزاياي فوق ، يك مزيت ديگر نيز دارد و آن اين است كه آن سايت بخصوص راحت تر در جست و جوگرهاي فارسي ثبت خواهد شد، چرا كه جست و جو گرهايي كه خدمات جست و جو به زبانهاي ديگررا مي دهند( مثلgoogle.com كه از جمله قابليت جست و جو به زبان فارسي را دارد) ساختار جست و جوي خود را بر اساس سيستمUnicode بنا نهاده اند و بنابراين عدم استفاده از اين سيستم سايت شما را از ثبت شدن در اين جست و جو گرها باز مي دارد.

البته همانطور كه اشاره شد اين سيستم فقط در سيستم عامل ويندوز و مرورگرInternet Explorer كاربرد دارد . بنابراين اگر شما سيستم عامل مكينتاش و يا مرورگرNetscape داشته باشيد نمي توانيد اين گونه صفحات را ببينيد. و اما براي نامه نگاري در اينترنت – ارسال و دريافتe-mailنيز همان دو روش كه در مورد وب سايت ها اشاره شد كاربرد دارد: يكي استفاده از عكس و ديگري استفاده از سيستمUnicode توصيه مي شود. البته در اين حالت علاوه بر ايرادهايي كه اشاره شد اين محدوديت نيز وجود دارد كه حتماًٌ بايد داراي سيستم عامل windows 2000 و ياwindows xp باشيد.

براي آنكه بتوانيد از اين سيستم استفاده كنيد ابتدا لازم است قابليت تايپ كاراكترهاي فارسي را در ويندوز 2000 ياxp خود تعريف كنيد. براي اين كار بهControl Panel برويد،Regional , Language Options را انتخاب كنيد و زبان فارسي را به مجموعه زبان هاي مورد استفاده كامپيوتر خود اضافه كنيد. از اين به بعد در پايين صفحه سمت راست كنار ساعت كامپيوتر شما مربعي ظاهر خواهد شد كه درآنFA ( براي فارسي) و ياEN ( براي انگليسي) ظاهر مي شود كه با كليك كردن روي آن مي توانيد بين اين دو زبان سوئيچ كنيد.

بعد از آنكه زبان كاراكترهاي كامپيوتر خود را فارسي كرديد ، كافي است به همان صورتي كه مثل هميشهEmail مي نويسيد، عمل كنيد و تنها هنگامي كه مي خواهيد متن نامه را بنويسيد از زبان فارسي استفاده كنيد. در اين حالت مهم نيست كه شما از سيستمWeb based email و يا نرم افزارهاي ويرايشگر مثلOutlook Express استفاده مي كنيد.

براي خواندن چنين نامه هايي نيز كافي است كه محيطي كه در آن نامه را مي خوانيد سيستمUnicode را پشتيباني كند. بنابراين اگر از سيستمWeb based email استفاده مي كنيد كافي است تا تنظيماتInternet Explorer را به گونه اي تغيير دهيد كهUnicode را پشتيباني كند و اگر ازOutlook Express استفاده مي كنيد كافي است تا در قسمتview, Encoding, Unicode را انتخاب كنيد.

اميد آنكه استفاده هر چه راحت تر و گسترده تر از خط فارسي ، به گسترش هر چه بيشتر فن آوري اطلاعات درجامعه منجر شود.

بهترین وکیل مشهد | 09156948002

سایت وکیل مشهد کلیک کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خوش آمدید نظر فراموش نکنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18123
  • کل نظرات : 198
  • افراد آنلاین : 66
  • تعداد اعضا : 452
  • آی پی امروز : 679
  • آی پی دیروز : 1062
  • بازدید امروز : 7,257
  • باردید دیروز : 14,621
  • گوگل امروز : 15
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 77,175
  • بازدید ماه : 142,795
  • بازدید سال : 573,168
  • بازدید کلی : 32,426,372
  • کدهای اختصاصی

    X تماس با وکیل