loading...
بهترین وکیل طلاق و مهریه در مشهد
وکیل مشهد بازدید : 519 چهارشنبه 06 بهمن 1389 نظرات (0)
شرایط وام30 میلیونی مسکن به معلمان
وزیر آموزش و پرورش از واریز بخش دیگری از سرانه مدارس در روز گذشته خبر داد و گفت: تاکنون آموزش و پرورش شش مرتبه سرانه اعلام کرده که پول آن به حساب استان‌ها واریز شده است، لذا هیچ مدیر مدرسه‌ای نباید اظهار کند که در پرداخت قبوض آب، برق و گاز مشکل دارد و چنانچه مدرسه‌ای با مشکل مواجه باشد، اداره آموزش و پرورش مربوطه موظف به پرداخت قبوض آن‌ها در اولین فرصت است.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه دیدار با وان جنیدی توانکو جعفر ـ نایب رییس مجلس مالزی ـ که امروز در این وزارتخانه برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره با امضای تفاهمنامه بین آموزش و پرورش ایران و مالزی افزود: در این دیدار بر همکاری بیشتر هر دو کشور در زمینه فرهنگی و آموزشی تاکید شد.

وی ادامه داد: هیات مالزی اذعان کردند هر دو کشور علاقمند به همکاری بیشتر هستند و توجه ویژه‌ای به آموزش ابتدایی در این کشور می‌شود، به طوری که همه موفقیت‌های خود را مرهون توجه 20 ساله مالزی به آموزش ابتدایی می‌دانند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش در این تفاهمنامه مقرر شد، هر دو کشور در سطح بین‌المللی همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و تجاری داشته باشند.

وی درباره اجرای طرح «دور کاری معلمان و کارمندان آموزش و پرورش» نیز تصریح کرد: کار معلمان تعریف خاص خود را دارد، اما در رابطه با کارکنان به سمت بهینه کردن کار پیش می‌رویم، چرا که در گذشته دور کاری در آموزش و پرورش وجود داشته که فعالیت موسسات و آموزش از راه دور از جمله این طرح است.

حاجی‌بابایی در رابطه با توسعه هنرستان‌ها نیز تصریح کرد: آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به هنرستان‌ها به ویژه‌ در شهرهای بزرگ از جمله تهران داشته، به طوری که تعداد هنرستان‌ها و هنرجویان امسال با رشد مواجه بوده است.

وی با بیان این که به زودی میانگین کشوری را در این زمینه اعلام می‌کنیم، خاطر نشان کرد: حداقل رشد هنرستان‌ها در هر شهرستان سه درصد است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: امسال 12 هزار نفر مهندس از بین 40 هزار نیروی استخدامی در هنرستان‌ها جذب شدند.

پرداخت وام 30 میلیون تومان احداث مسکن به فرهنگیان که در شهرهای کوچک و روستاها زمین خریداری کنند

تبدیل مرکز فن‌آوری و نیروی انسانی آموزش و پرورش به مرکز آمار و فن‌آوری به زودی

حاجی‌بابایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حل مشکل "مسکن فرهنگیان"، توضیح داد: با تفاهمنامه‌ای که بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و مسکن وجود دارد و همچنین فعالیت تعاونی مسکن فرهنگیان، مقرر شده است تا 2 سال آینده مشکل مسکن فرهنگیان در همه استان‌ها و شهرستان‌ها مرتفع شود. همچنین معلمانی که بتوانند در شهرهای کوچک و روستاها زمین خریداری کنند به آن‌ها 30 میلیون تومان وام جهت احداث مسکن پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی همچنین با اشاره به الکترونیکی شدن مدارس نیز اظهار کرد: جزوه تعریف مدارس الکترونیکی در حال آماده سازی است که در آن نحوه و جزییات کامل هوشمند سازی مدارس به طور کامل تشریح شده است که پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که با ایجاد مدارس هوشمند رقابت خوبی بین مدارس ایجاد شده است، ادامه داد: به زودی مرکز فن‌آوری و نیروی انسانی آموزش و پرورش به مرکز آمار و فن‌آوری تبدیل می‌شود و همه مدارس و ادارات آموزش و پرورش به این مرکز متصل می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که طی یک سال گذشته در این زمینه صورت گرفته، با ابراز خرسندی از روند پیشرفت طرح الکترونیکی شدن مدارس، عنوان کرد: بخش خصوصی در این زمینه همکاری خوبی با مدارس دارد و اتصال به شبکه IT و ICT، تعداد رایانه‌ها، تعداد تابلوهای هوشمند، استفاده از رسانه‌های گوناگون در آموزش دانش‌آموزان از جمله خصوصیات الکترونیکی شدن مدارس است که بسته به میزان مدارس با یکدیگر متفاوت است.

ورود به تحول آموزشی از اولویت‌های آموزش و پرورش است

مبارزه با جنگ نرم مساله‌ایست که باید تغییر و برنامه‌های جدیدی برای آن آماده شود

حاجی‌بابایی بیان کرد: تغییر شیوه‌های قدیمی و ورود به یک تحول آموزشی از اولویت‌های آموزش و پرورش است، لذا معلمان و معاونان مدرسه باید بتوانند برنامه‌ریزی‌ها را بر اساس رایانه انجام دهند که این بحث لزوم آشنایی بیشتر با تکنولوژی آموزشی می‌طلبد.

وی در پاسخ به ایسنا، مبنی بر بازنگری «آموزش دفاع شخصی» به دانش‌آموزان، توضیح داد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی‌ در این رابطه برنامه‌هایی را آماده کرده است، چرا که نوع نگاه ما امروز به نوع دفاع متفاوت است و در تغییر نگاه و بازنگری به بحث آموزش دفاعی باید وارد شویم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که امروز امور دفاعی بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که باید باشد، بیان کرد: برنامه‌ها و اردوها از جمله «راهیان نور» همه از برنامه‌های امور دفاعی وزارت آموزش و پرورش است. همچنین ایستادگی و مبارزه با جنگ نرم مساله‌ای است که باید تغییر کند و برنامه‌های جدیدی برای آن آماده شود.

احیای مراکز تربیت معلم تحت عنوان دانشگاه جامع فرهنگیان دچار برخی نواقص قانونی است

با اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری باید دانشجویان که در مراکز تربیت معلم بکار گرفته می‌شوند، بورسیه شوند

به گزارش ایسنا، وی همچنین در خصوص احیای تربیت معلم نیز تصریح کرد: من معتقدم که باید تربیت معلم را احیا کنیم و دانشگاه جامع فرهنگیان که دارای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، در همین راستا ایجاد شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه احیای مراکز تربیت معلم تحت عنوان دانشگاه جامع فرهنگیان دچار برخی از نواقص قانونی است، گفت: در قانون مدیریت خدمات کشوری نیز باید اصلاحاتی صورت گیرد و افرادی که در این مراکز بکار گرفته می‌شوند، بورسیه شوند.

حاجی بابایی ادامه داد: از طرفی بحث سربازی دانشجویان مطرح است که باید این مشکل نیز حل شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 مرکز تربیت معلم در کشور وجود دارد، ادامه داد: به محض اینکه به ما ابلاغ کنند، آمادگی داریم که برای اول مهر ماه دانشجو بگیریم.

وی در پایان در پاسخ به سوالی که چرا در زمان حضور حاجی بابایی در آموزش و پرورش جلوی فعالیت مدارس هیات امنایی گرفته شد؟ پاسخ داد: چنین نبوده و این مدارس در زمان ما افزایش نیز یافته است، در حال حاضر یک‌هزار و 900 مدارس هیات امنایی در کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد 105 مدرسه در تهران قرار گرفته است.

بهترین وکیل مشهد | 09156948002

سایت وکیل مشهد کلیک کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خوش آمدید نظر فراموش نکنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18123
  • کل نظرات : 198
  • افراد آنلاین : 59
  • تعداد اعضا : 452
  • آی پی امروز : 977
  • آی پی دیروز : 1143
  • بازدید امروز : 13,857
  • باردید دیروز : 16,833
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 100,608
  • بازدید ماه : 166,228
  • بازدید سال : 596,601
  • بازدید کلی : 32,449,805
  • کدهای اختصاصی

    X تماس با وکیل