loading...
بهترین وکیل طلاق و مهریه در مشهد
وکیل مشهد بازدید : 725 جمعه 22 بهمن 1389 نظرات (0)

صبح ها با کدام يک از اين حالت ها از خواب بيدار مي شويد؟

-چشم هايتان را به هم مي ماليد و نگاهي به ساعت مي کنيد و با يک جست از رختخواب بيرون مي پريد که اي واي بازم ديرم شد!
-کسي بالاي سرتان ايستاده و داد مي زند: نمي خواهي بلند بشي، لنگ ظهر شد؟ يا تلفن زنگ مي زند و کسي متعجب از آن طرف خط مي گويد: «تو هنوز خوابي؟» و شايد هم نه! شما خيلي به موقع و درست سر ساعت مقرر از خواب بيدار مي شويد اما مثل همان آدمي که با تنش از خواب بيدار شده احساس بدي داريد و يک دل شوره يا يک احساس پوچي درون تان را مي خورد و مي خواهد شما را به رختخواب بکشاند. اگر اين طور است و اين حس باعث مي شود که روز را با خوبي شروع نکنيد با ما همراه شويد تا 10 ترفند براي آغاز يک روز با انرژي را ياد بگيريد:

1-رديف کردن کارها قبل از صبحانه

قبل از اينکه شروع کنيد به صبحانه خوردن کارهايي را که امروز بايدانجام دهيد يا مي خواهيد انجام دهيد روي يک برگه کاغذ بنويسيد. شايد فکر کنيد اين کار استرس شما را بيشتر هم مي کند چه برسد به اينکه آن را کم کند اما اين فکر اشتباه است چرا که فهرست کردن کارهاي مغشوش براي ذهن شما آرامش به همراه مي آورد. اما در نوشتن اين فهرست به نکته هايي بايد دقت کنيد:
*فهرست شما از 10مورد بيشتر نباشد. چون در غير اين صورت سر و سامان دادن به آن مشکل مي شود و فکر نرسيدن به کارها يعني اضطراب.
*کاملاً مشخص کنيد که هر کاري را مي خواهيد در چه زماني انجام دهيد حتي کارها را در سه بخش صبح تا ظهر؛ ظهر تا عصر و عصر تا شب تقسيم کنيد.
*حتماً در برنامه اي که ريخته ايد زماني براي استراحت و سرگرمي اختصاص دهيد. مثلاً يک بازي کامپيوتري کوتاه ذهن شما را باز مي کند يا تلفن زدن به يک آدم شاد به شما انرژي مي دهدو....

2-در حالت کبري قرار بگيريد

حالت کبري يکي از حرکت هاي يوگا است که انرژي زا است؛ استرس را کاهش مي دهد و از گرفتگي عضلات به خاطر نشستن طولاني مدت روي صندلي درطول روز جلوگيري مي کند. براي انجام دادن اين حرکت بايد اول بدن تان را به مدت دو دقيقه با حرکت گربه - گاو گرم کنيد يعني در حالت چهار دست و پا قرار گرفته هم زمان با انجام عمل دم سرتان را بالا ببريد و به پشت تان حالت مقعر بدهيد. بعد هم زمان با بازدم سرتان را داخل ببريد و پشت تان را محدب کنيد و بعد به حالت عادي چهار دست و پا برگرديد. در مرحله بعد روي شکم دراز کشيده دست هاي تان را در هر طرف قفسه سينه باز کنيد-به اين حالت کبري مي گويند-بعد با عمل دم هوا را داخل بکشيد؛ کف دست هايتان را روي زمين فشار دهيد و بالا تنه تان را به طرف بالا کشيده و از زمين جدا کنيد. دراين حالت لگن خاصره تان را به طرف پايين فشار دهيد، سرتان را به آرامي به عقب ببريد و براي بيست ثانيه در همين حالت بمانيد و در آخرين مرحله نفس تان را از راه بيني خارج کنيد.

3-حاشيه هاي صبحانه

نمي دانم صبحانه چه مي خوريد اما در کنار صبحانه تان حتماً يک يا دو موردي که نام شان مي آيد بگذاريد: مغز بادام؛ برگه زرد آلوي خشک شده و گردو! اما چرا؟ بادام ويتامين B دارد و از استرس جلوگيري مي کند، برگه زردآلوي خشک شده براي انرژي دادن به مغز و ماهيچه ها مفيد است و گردو از قلب تان محافظت مي کند.

4-قوت مغز با نور سبز

صبح ها که از خواب بيدار مي شويد نور اتاقتان چگونه است؟ چه رنگي است؟ نوري که از پرده هاي اتاق مي گذرد؟ قرمز آبي يا سبز و يا اتاق کاملاً تاريک است؟
تحقيقات ثابت کرده نور سبز بهترين نور است چرا که اعصاب ناحيه عقب چشم که تصاوير نورها را به مغز مي فرستد به فرکانس بعضي از نورها حساس است، از جمله نور سبز که طول موج آن فعال کننده وقوي کننده مغز است خصوصاً براي شما که يک روز سخت کاري را رو به رو داريد و يا پشت سر گذاشته ايد.

5-به به چه بويي!چه روزي!

کمي به حس شامه تان اهميت بدهيد منظور عطر و ادکلن هاي گران قيمت نيست بلکه اتفاقاً بوهاي کاملاً طبيعي و لذت بخش و مفيد است. مثل چي؟
اسانس نعنا: اين اسانس قوه تشخيص مغزتان را بالا مي برد.
بوي ياسمن: موجب افزايش هوشياري تان درروزهاي پر مشغله مي شود.
اسطوخودوس:احساسات ناخوشايند را کاهش مي دهد.
بوي مرکبات: اکسيژن رساني به مغز را افزايش مي دهد.

6-بسته بندي ايميل ها

اگر معتاد ايميل چک کردن شده ايد و صبح از خواب بلند نشده و دست و صورت نشسته پاي کامپيوتر مي نشينيد بايد اين رويه را براي داشتن صبحي خوب تغيير دهيد چرا که اين ايميل هاي جور واجور مانع از تمرکز بر کارهايي که بايد انجام بدهيد مي شوند. بنابراين سه زمان کاملاً مشخص طي روز را به چک کردن ايميل هاي تان اختصاص بدهيد و در غير اين زمان ها هرگز به سراغ آن نرويد.
اگر هم مي خواهيد ارتباط گفتماني با اين روش با دوستان تان داشته باشيد به آنها اطلاع بدهيد که تنها در اين زمان خاص دردسترس هستيد و لاغير.

7-وقتي براي مزاحم نشدن

يکي از مسايلي که باعث مي شود روز خوبي نداشته باشيم، ورود و مزاحمت وقت و بي وقت افراد مختلف است که با اينکه دوستشان داريم گاهي اصلاً حوصله آنها را نداريم. پس با اين افراد هم برنامه خود را درميان بگذاريد و زمان خاصي را که مي توانيد به آنها اختصاص بدهيد گوشزد کنيد. در محيط کار هم براي اينکه هم در دسترس باشيد و هم اعصاب راحتي داشته باشيد جايي را پيدا کنيد دور از جمع -مثل نمازخانه يا حياط خلوت احتمالي و يا محوطه ساختمان- و در اين محل تمرکز کنيد، نفس عميق بکشيد و حتي کمي موسيقي گوش بدهيد.

8-امگا3

همه اين کارها را کرده ايد و فکر مي کنيد هنوز که هنوز است به قدر کافي پر انرژي نيستيد، پس حالا راه حل شما يک کپسول امگا 3 است که مغز را هوشيار تر؛ قوه يادگيري را قوي تر وبا افسردگي مبارزه مي کند.

9-با خودت تکرار کن!

به جاي اينکه در ذهن تان خاطره ها و اتفاق هاي بد را مرور کنيد و در درون به اين و آن غر بزنيد با خودتان بگوييد: «من امروز به طور باور نکردني فعال هستم و هيچ چيز مانع من نمي شود.» جمله هاي مثبت وقتي تکرار مي شوند باورهاي منفي را ضعيف مي کنند و ما را در راهي قرار مي دهند که آنها را با عقيده و يقين بگوييم ومثل جمله هاي مثبت مان بشويم.شک داريد؟ امتحان کنيد!

10-نفس کشيدن به شيوه تارزان

بعد از اينکه از رختخواب بلند شديد و روي پاي خود ايستاديد حتماً خود را به يک پنجره برسانيد که از بيرون مشخص باشد-البته اگر چشم اندازي که داريد خوب نيست بهتر است در مقابل آينه قرار بگيريد و به خودتان نگاه کنيد -و بعد به شيوه تارزان نفس بکشيد يعني همراه با کشيدن سه نفس عميق با مشت به آرامي ضربه هايي به بالاي غده تيموس (وسط جناغ سينه)بزنيد و باز هم اگر امکانش بود و موحب ناراحتي ديگران نمي شويد،هم زمان با اين عمل يک فرياد تارزاني بکشيد.اين عمل باعث هماهنگ شدن کار بدن و قوي کردن سيستم ايمني در برابر عوارض ضعف و خستگي جسماني و بيماريهاي ميکروبي و عفوني مي شود.

بهترین وکیل مشهد | 09156948002

سایت وکیل مشهد کلیک کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خوش آمدید نظر فراموش نکنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18123
  • کل نظرات : 198
  • افراد آنلاین : 92
  • تعداد اعضا : 452
  • آی پی امروز : 367
  • آی پی دیروز : 1047
  • بازدید امروز : 12,584
  • باردید دیروز : 22,890
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 12,584
  • بازدید ماه : 187,845
  • بازدید سال : 618,218
  • بازدید کلی : 32,471,422
  • کدهای اختصاصی

    X تماس با وکیل